2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Bahar dönemi Kurumlararası yatay geçiş Yükseköğretim kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve Marmara Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Programları Yatay Geçiş Yönergesi kapsamında yapılacaktır. Başvuru şekli, gerekli belgeler, kontenjanlar ve takvimi aşağıda ilan edilmiştir.
BAŞVURU TAKVİMİ
Başvuru takvimi için tıklayınız
BAŞVURU ŞEKLİ
Başvurular; https://basvuru.marmara.edu.tr/ adresinden online alınacaktır.
İlgili başvurular için sistem 17.01.2023 tarih ve saat 10:00’ da başlayacak 19.01.2023
tarih ve saat 16:00’ da sona erecektir.
KONTENJANLAR
Üniversitemiz lisans programlarına Bahar döneminde kontenjan verilmemektedir.
Önlisans programlarına ait kontenjanlar için tıklayınız.
SİSTEME YÜKLENECEK EVRAKLAR
- Öğrenci Belgesi (Sınıf bilgisi tamamlanan yarıyıl/yıla ait olmalıdır.),
- YKS Yerleşme Sonuç Belgesi bilgisayar çıktısı ("Sonuç Belgesi Kontrol Kodu" olmayan belgeler kabul edilmez, güncel sonuç belgesi çıktısı alınız.),
- YKS Puan Sonuç Belgesi (Yerleştirme Puanları Dahil) ("Sonuç Belgesi Kontrol Kodu" olmayan belgeler kabul edilmez, güncel sonuç belgesi çıktısı alınız.)
- Adayın Üniversitesinden aldığı onaylı not döküm belgesi (transkript),
- Adayın müfredat programını (Ders planı) ve ders içeriklerini gösteren belge (Herkes için zorunlu olmayıp Bölüm adı farklı olan programlara başvuru yapanlar için zorunludur. Örneğin Bilişim Teknolojileri bölümünden Bilgisayar Programcılığı Bölümüne geçmek isteyenler),
- Adayın Disiplin cezasının bulunmadığına dair belge (Onaylı-transkript üzerinde yazılı olarak da kabul edilebilir.)
- II. Öğretim Programlarından I. Öğretim Programlarına yatay geçiş başvurusunda %10’luk dilime girmiş olma şartı ve belgesi (bu belgenin başvuru esnasında yüklenmesi zorunlu olmayıp yatay geçişe hak kazanan öğrencilerin kayıt esnasında söz konusu belgeyi ibraz etmeleri zorunludur.)
- Adayın Yatay geçiş yapmasına engel bir durum olmadığına dair öğrenim gördüğü kurumdan alacağı belge (bu belgenin başvuru esnasında teslimi zorunlu olmayıp, yatay geçişe hak kazanan öğrencilerin kayıt esnasında söz konusu belgeyi ibraz etmeleri zorunludur.)
YABANCI DİL YETERLİK SINAVI
Üniversitemiz Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği, Turizm ve Seyahat Hizmetleri, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümleri eğitim dili %30 İngilizce olduğundan ilgili bölümlere başvuran öğrenciler, yapılacak olan yabancı dil yeterlik (İngilizce) sınavına girmek zorundadırlar.
Yabancı dil yeterlik sınavı; yüz yüze yapılacaktır. Adaylar; sınav yeri, tarihi ve saatini ilgili başvuru sisteminde (https://basvuru.marmara.edu.tr/) başvurularını tamamlamaları durumunda “Sınav Giriş Belge” lerinde görüntüleyebilecekler.https://basvuru.marmara.edu.tr/
DEĞERLENDİRME
Tüm değerlendirme işlemleri (yabancı dil, başvuru evraklar vs.) akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılacaktır.
SONUÇLARIN İLANI
Sonuçları 01.02.2023 tarihinde ilgili başvuru sayfasına https://basvuru.marmara.edu.tr/ kullanıcı adınız ve şifrenizle giriş yaparak görüntüleyebilirsiniz.
KAYIT İŞLEMLERİ
Asil kayıt hakkı kazanan öğrenciler için;
Kayıt işlemleri Akademik takvimde ilan edilen tarihlerde Birimler tarafından yapılacaktır. Kayıt için gerekli evraklar şahsen veya vekalet (noter onaylı) yoluyla elden teslim edilmelidir.
- Öğrenci Belgesi (Sınıf bilgisi tamamlanan yarıyıl/yıla ait olmalıdır.) (e-Devlet çıktısı veya imza/onaylı belge zorunludur)
- YKS Sonuç Belgesi (Yerleştirme Puanlarının Dahil Olduğu) “Sonuç Belgesi Kontrol Kodu" olmayan belgeler kabul edilmez.
- YKS Yerleşme Sonuç Belgesi “Sonuç Belgesi Kontrol Kodu" olmayan belgeler kabul edilmez.
- Transkript (Not Döküm Belgesi) (e-Devlet çıktısı veya imzalı/onaylı belge zorunludur)
- Öğrencinin müfredat programını (Ders planı) gösteren belge
- Öğrencinin ayrıntılı Ders içeriği
- Öğretim Programlarından I. Öğretim Programlarına yatay geçiş başvurusunda %10’luk dilime girmiş olma şartı ve belgesi gerekmektedir.
- Yatay geçişine engel bir durum olmadığına dair öğrenim gördüğü kurumdan alacağı belge
Yedek kayıt hakkı kazanan öğrenciler için;
Yedek adaylar için boş kontenjan ilanı 09.02.2023 tarihinde yapılacaktır. Tüm yedek adaylar kayıt isteklerini; kayıt için istenilen evraklarla birlikte (İstenilen evraklar yukarıda belirtilmiştir.) Vekalet (noter onaylı) veya Şahsen ilgili Birime elden teslim etmelidir.