Kampüs Kart

Kampüs Kart

Kampüs Kart, Marmara Üniversitesi öğrencileri ve akademik/idari personeli tarafından yerleşke içi geçiş sistemlerinde ve üniversite dahilinde sunulan hizmetlerde kullanılan Üniversite kimlik kartıdır.

Nerelerde kullanılır?

Kampüs Kart;

  • Yerleşke girişlerinde,
  • Üniversitenin tüm yemekhanelerinde* ücret ödemelerinde,
  • Üniversitenin tüm kütüphanelerinde kaynak ödünç alma işlemlerinde,
  • Otopark geçişlerinde,
  • Kapalı spor salonu hizmetlerinden yararlanma hakkı olan öğrencilerin turnike geçişlerinde

kullanılır.

Kampüs Kart PTT anlaşmalı posta çekine bağlı bir karttır.

* Öğrenciler öğle ve akşam olmak üzere günde iki öğün yemekhaneden yararlanabilirler. Diğer bütün kart kullanıcıları için sadece öğle yemeği imkânı bulunur.

Kampüs Kart türleri nelerdir?

Öğrenci Kimlik Kartı

Önlisans, lisans, tezli/tezsiz yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik öğrencilerine verilir.

Akademik Personel Kimlik Kartı

Öğretim üyeleri, araştırma görevlileri, öğretim görevlileri, okutmanlar, uzmanlar, çeviriciler, eğitim-öğretim planlamacıları ile YÖK kapsamında gelen akademisyenlere verilir.

İdari Personel Kimlik Kartı

Üniversitede görev yapan kadrolu ve sözleşmeli idari personel ile Maliye Bakanlığı vizeli geçici ve sürekli işçilere verilir.

Geçici Kart

Marmara Üniversitesine dışarıdan gelen değişim programları (Erasmus, Farabi, Mevlana) öğrencileri/öğretim elemanları, özel durumlu öğrenciler, proje çalışanları, araştırmacılar ile ÖYP kapsamında dil kursuna gelenlere ziyaretçi kartı niteliğinde bir geçici kart verilir. Bu kartın yemekhane ve kütüphane gibi üniversite hizmetlerindeki kullanımı ve ücretlendirmeler farklılık gösterebilir.

Aynı statüde birden fazla kart kullanılamaz.

Nasıl temin edilir?

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile üniversiteye gelen öğrenciler için başvuru yapılmaksızın kart basımı yapılır. Kampüs Kart Dağıtımı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde bulunan yerleşim yeri adreslerinize PTT posta yolu ile gönderilecektir. (Dönem arası kayıtlanmalar yetkili PTT şubelerinden kampüs kartlarını alacakladır.) Yerleşim yeri adresi güncel olmayan kişilerin Nüfüs müdürlüklerine başvurmaları veya E-devlet sistemi üzerinden yerleşim yeri adreslerini güncellemeleri gerekmektedir. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü online sorgulama kayıtlarında güncel nüfusa dayalı adres kaydının (ADNKS) sistemde bulunması gerekir. Kampüs kart basılabilmesi için BYS sisteminde uygun formatta (vesikalık) fotoğraf bulunması ayrıca T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü online sorgulama kayıtlarında T.C. kimlik no/yabancı kimlik no/vergi kimlik no bilgisinin (KPS) ve güncel nüfusa dayalı adres kaydının (ADNKS) sistemde bulunması gerekir. Bilgilerinde eksiklik / hata bulunan kişilerin kampüs kartlarının basımı gerçekleştirilemez. Gerekli güncellemenin yapılabilmesi için kart basımında sorun yaşayan kişilerin İlçe Nüfus müdürlüklerine başvurmaları gerekmektedir. Güncelleme sonrası başvuru sahibinin 444 17 88 PTT Çağrı Merkezi veya PTT Merkez şubeleri ile bağlantıya geçmesi gereklidir. Bu süreçte, 444 17 88 numaralı PTT Çağrı Merkezinden kart basımının hangi aşamada olduğu veya ne zaman teslim alınabileceği ile ilgili bilgi alınabilir.

İkamet adresinde bulunamayan öğrencilerin kartları adreslerine en yakın PTT şubesine iletilmektedir. Öğrenciler kartlarını kimlik fotokopilerini ve kimliğin aslını ibraz ederek bu şubelerden teslim alabilirler. 2 ay içersinde teslim alınmayan kampüs kart imha edilmektedir. İmha olan kampüs kart yenilemleri merkez PTT şubelerinden yapılmaktadır. 

Not: Adreslerinde kartlarını teslim alan öğrencilerin en yakın PTT şubesine uğrayıp kartlarının HESAP AKTİVASYONU işlemini yapmaları gerekmektedir. Hesap Aktivasyonu yaptırmayan öğrenciler yemekhane hizmetlerinde sorun yaşamaktadır. 

Diğer yaşadığınız sorunlar için destek ekibine uluşabilir sorunların çözülmesi için https://destek.marmara.edu.tr/ adresinden talep oluşturabilirsiniz. Destek hattı Hafta içi 08:30 - 17:00 Arasında hizmet vermektedir. Mesai dışındaki talepleriniz mesai başladığında sıraya alınacaktır.

Dikey Geçiş, Yatay Geçiş, MÜYÖS, Türkiye Burslusu, Uluslararası İlahiyat ve diğer Uluslararası programlar ile yerleşen öğrencilerin kart talepleri için ders kayıtlanması sona erdikten sonra bys.marmara.edu.tr adresinden profil fotoğrafı (vesikalık), iletişim bilgileri (telefon, adres, eposta) tamamlanmalı ve Birim Öğrenci işlerine onaylatılmalıdır. İşlemler tamamlandıktan sonra bilgileri güncel ve eksiksiz olan tüm öğrencilerin kart talepleri otomatik olarak gerçekleştirilir.

 

Yabancı uyruklu öğrencilerin kampüs kart işlemleri

İkamet tezkerelerini henüz al(a)mamış yabancı uyrukluların kart talebi yapabilmeleri için Vergi Dairesi şubelerinden vergi kimlik numarası edinmeleri ve bu vergi kimlik numarası ile Birim Öğrenci İşlerine Vergi numarası ve Yöksis numarasını sisteme işletmesi gereklidir. İkamet tezkeresi alındıktan sonra güncel kimlik numarasının ilgili PTT şubelerinden güncellenmesi gereklidir.

İkamet tezkeresi bulunan yabancı uyrukluların https://tckimlik.nvi.gov.tr/ adresinden 99.. ile başlayan yabancı kimlik numaralarını öğrenerek yabancı kimlik numaraları kart basımı gerçekleştirilmektedir.

İkamet tezkerelerini henüz alamamış Yabancı uyruklu öğrenciler kartlarını ilgili PTT şubesinden pasaportlarını ibraz ederek teslim alırlar. Kampüs Kart Dağıtım Merkezleri için  tıklayınız.

Geçerlilik süresi nedir?

Öğrenci kimlik kartlarının geçerlilik süresi öğrencinin mezuniyeti / ilişiğinin kesilmesi ile, akademik/idari/süreli idari personel kimlik kartlarının geçerlilik süresi kişinin kurumdan ayrılması ile sona erer. Geçerlilik süresi dolan kartlar Üniversite hizmetlerinde kullanılamaz.

Avantajları nelerdir?

  • Kampüs kart kullanıcıları, yemekhane hizmetlerinden indirimli olarak yararlanırlar. Yemek bursu almaya hak kazanan öğrencilerin bursu kartlarına tanımlanır.

Nasıl para yüklenir?

Öğrencilerimiz kartlarına PTT şube ve Pttmatiklerden veya https://pttbank.ptt.gov.tr/pttwebapproot/ipcservlet interaktif posta çeki işlemleri menüsünden hesaplarına para yükleme işlemini gerçekleştirebilirler.

Öğrencilerimiz ayrıca aşağıdaki adımları takip ederek bankalar üzerinden Kampüs PTTKart hesaplarına para yükleyebilirler.

1. adım: internet/mobil/atm kanallarıyla "Para Transfer / Hesaba EFT" seçilir

2. adım: IBAN yöntemi ile yapılmak istendiğinde PTT Kampüs Kartına ait IBAN numarası girilir. Hesap No yöntemi seçeneği seçildiğinde Alıcı Banka POSTA VE TELGRAF TEŞKİLATI A.Ş. seçilir, Şube olarak ANKARA-PTT EFT MERKEZİ seçilir.

3. adım: PTT Kampüs Kartın arka yüzünde bulunan "Posta Çeki Hesap Numarası" girilir

4. adım: TL cinsinden istenilen tutar girilir ve transfer tamamlanır.

Şifre nasıl oluşturulur?

  • PTT Kampüs Kartınızı kullanabilmeniz için şifre alarak aktivasyon yapmanız gerekmektedir.
    • Şifrenizi 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ni arayarak ya da size en yakın PTT işyerinden alabilirsiniz. Şifrenizi PTT İşyerinden veya Pttmatik'lerden değiştiriniz. Güvenliğiniz için kartınızın şifresini diğer kişilerle paylaşmayınız. Çağrı merkezi aracılığı ile şifre alabilmeniz için GSM numaranızın PTT sistemlerinde tanımlı olması gerekmektedir.
    • Şifrenizi belirlerken güvenliğiniz için doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar kullanmayınız.
    • Kartınızın şifresini unutmanız halinde 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ne ya da en yakın PTT işyerine başvurunuz.

Kayıp/çalıntı/arıza/imha/yenileme durumlarında ne yapılması gerekir?

Kampüs kartın kaybolması, arızalanması ya da çalınması durumunda 4441788 PTT Çağrı Merkezi aranır veya Ptt şubelerine müracaat edilir.

 

Kampüs Kart Dağıtımı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde bulunan ikamet adresine PTT posta yolu ile gönderilmektedir. Kampüs Kart ikamet adresinde teslim edilmezse ikamet adresinin yakınından bulunan PTT şubesine teslim edilir. PTT Şubesinden 2 ay içersinde teslim alınmayan kampüs kart  imha edilmektedir. İmha olan kampüs kart yenilemleri merkez PTT şubelerinden yapılır. 

 

Para Yükleme işlemleri sırasında meydana gelen sorunlarda 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi aranır veya Ptt şubelerine müracaat edilir.

 

Yemek bursu almaya hak kazandığı halde yemekhane hizmetlerinden yararlanma konusunda sorun yaşayan öğrencilerin Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına müracaat etmesi gerekir.

PTT KAMPÜS KART işlemleri bilgilendirme dokümanı için tıklayınız.


Bu sayfa Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından en son 28.11.2023 15:51:33 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM