Sık Sorulan Sorular

Kampüs Kart Hk.

Kampüs Kart, Marmara Üniversitesi öğrencileri ve akademik/idari personeli tarafından yerleşke içi geçiş sistemlerinde ve üniversite dahilinde sunulan hizmetlerde kullanılan Üniversite kimlik kartıdır.

PTT Kampüs Kartınızı kullanabilmeniz için şifre alarak aktivasyon yapmanız gerekmektedir.Şifrenizi 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ni arayarak ya da size en yakın PTT işyerinden alabilirsiniz. Şifrenizi PTT İşyerinden veya Pttmatik'lerden değiştiriniz. Güvenliğiniz için kartınızın şifresini diğer kişilerle paylaşmayınız. Çağrı merkezi aracılığı ile şifre alabilmeniz için GSM numaranızın PTT sistemlerinde tanımlı olması gerekmektedir.Şifrenizi belirlerken güvenliğiniz için doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilir rakamlar kullanmayınız.Kartınızın şifresini unutmanız halinde 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi'ne ya da en yakın PTT işyerine başvurunuz.

Marmara Üniversitesi içerisindeki yemekhanelerde kullanabilirsiniz.Marmara Üniversitesi kampüs içinde ve dışında tüm finansal ve bankacılık hizmetlerinde kullanabilirsiniz. Marmara Üniversitesi kampüslere giriş-çıkış turnike sistemlerinde kullanabilirsiniz. Tek kullanımlık SMS şifresi ile İnternet üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapabilirsiniz. Tüm ATM’lerden para çekebilirsiniz.Tüm işyerlerinden güvenle alışveriş yapabilirsiniz. 7/24 tüm bankacılık işlemlerini hızlı, güvenli ve kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 4675 PTT iş yeri ve 3565 ATM ile hizmetlerimize
çok hızlı erişebilirsiniz.

Kampüs kart kullanıcıları, yemekhane hizmetlerinden indirimli olarak yararlanırlar. Yemek bursu almaya hak kazanan öğrencilerin bursu kartlarına tanımlanır.

Kampüs karta PTT şubelerinden, PTT Matiklerden veya https://pttbank.ptt.gov.tr/pttwebapproot/ipcservlet interaktif posta çeki işlemleri menüsünden yükleme yapılabilir.

PTT Kampüs Kart hesabına başka bankalardan para yüklemek için;

1. adım: internet/mobil/atm kanallarıyla "Para Transfer / Hesaba EFT" seçilir

2. adım: Alıcı Banka bilgisi "Vakıf Katılım", Alıcı İl: "Ankara", Alıcı Şube: "1840-PTT Para Posta" seçilir

3. adım: PTT Kampüs Kartın arka yüzünde bulunan "Posta Çeki Hesap Numarası" girilir

4. adım: TL cinsinden istenilen tutar girilir ve transfer tamamlanır.

T.c kimlik numaran ve şifren ile PTT bank mobil uygulmasına giriş yaparak kartınızın bakiyesini ve hesap hareketlerini görebilirsiniz.

Kampüs kartın kaybolması, arızalanması ya da çalınması durumunda 4441788 PTT Çağrı Merkezi aranır veya Ptt şubelerine müracaat edilir.

Para Yükleme işlemleri sırasında meydana gelen sorunlarda 444 1 788 PTT Çağrı Merkezi aranır veya Ptt şubelerine müracaat edilir.

Yemek bursu almaya hak kazandığı halde yemekhane hizmetlerinden yararlanma konusunda sorun yaşayan öğrencilerin Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına müracaat etmesi gerekir.

Öğrenci Kimlik Kartı

Önlisans, lisans, tezli/tezsiz yüksek lisans, doktora/sanatta yeterlik öğrencilerine verilir.

Akademik Personel Kimlik Kartı

Öğretim üyeleri, araştırma görevlileri, öğretim görevlileri, okutmanlar, uzmanlar, çeviriciler, eğitim-öğretim planlamacıları ile YÖK kapsamında gelen akademisyenlere verilir.

İdari Personel Kimlik Kartı

Üniversitede görev yapan kadrolu ve sözleşmeli idari personel ile Maliye Bakanlığı vizeli geçici ve sürekli işçilere verilir.

Geçici Kart

Marmara Üniversitesine dışarıdan gelen değişim programları (Erasmus, Farabi, Mevlana) öğrencileri/öğretim elemanları, özel durumlu öğrenciler, proje çalışanları, araştırmacılar ile ÖYP kapsamında dil kursuna gelenlere ziyaretçi kartı niteliğinde bir geçici kart verilir. Bu kartın yemekhane ve kütüphane gibi üniversite hizmetlerindeki kullanımı ve ücretlendirmeler farklılık gösterebilir.

Aynı statüde birden fazla kart kullanılamaz.

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile üniversiteye gelen öğrenciler için başvuru yapılmaksızın kart basımı yapılır. Bu süreçte, 444 1 788 numaralı PTT Çağrı Merkezinden kart basımının hangi aşamada olduğu veya ne zaman teslim alınabileceği ile ilgili bilgi alınabilir. Kampüs Kart Dağıtımı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde bulunan yerleşim yeri adreslerinize PTT posta yolu ile gönderilecektir. Yerleşim yeri adresi güncel olmayan kişilerin Nüfüs müdürlüklerine başvurmaları veya E-devlet sistemi üzerinden yerleşim yeri adreslerini güncellemeleri gerekmektedir. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü online sorgulama kayıtlarında güncel nüfusa dayalı adres kaydının (ADNKS) sistemde bulunması gerekir. Kampüs kart basılabilmesi için bys sisteminde uygun formatta fotoğraf bulunması ayrıca T.C. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü online sorgulama kayıtlarında T.C. kimlik no/yabancı kimlik no/vergi kimlik no bilgisinin (KPS) ve güncel nüfusa dayalı adres kaydının (ADNKS) sistemde bulunması gerekir. Bilgilerinde eksiklik / hata bulunan kişilerin kampüs kartlarının basımı gerçekleştirilemez. Gerekli güncellemenin yapılabilmesi için kart basımında sorun yaşayan kişilerin İlçe Nüfus müdürlüklerine başvurmaları gerekmektedir. Güncelleme sonrası başvuru sahibinin 4441788 PTT Çağrı Merkezi veya PTT Merkez şubeleri ile bağlantıya geçmesi gereklidir. 

İkamet adresinde bulunamayan öğrencilerin kartları adreslerine en yakın PTT şubesine iletilmektedir. Öğrenciler kartlarını kimlik fotokopilerini ve kimliğin aslını ibraz ederek bu şubelerden teslim alabilirler.

Not: Adreslerinde kartlarını teslim alan öğrencilerin en yakın PTT şubesine uğrayıp kartlarının HESAP AKTİVASYONU işlemini yapmaları gerekmektedir. Hesap Aktivasyonu yaptırmayan öğrenciler yemekhane hizmetlerinde sorun yaşamaktadır. 

Diğer yaşadığınız sorunlar için destek ekibine uluşabilir sorunların çözülmesi için https://destek.marmara.edu.tr/ adresinden talep oluşturabilirsiniz. Destek hattı Hafta içi 08:30 - 17:00 Arasında hizmet vermektedir. Mesai dışındaki talepleriniz mesai başladığında sıraya alınacaktır.

Dikey Geçiş, Yatay Geçiş, MÜYÖS, Türkiye Burslusu, Uluslararası İlahiyat ve diğer Uluslararası programlar ile yerleşen öğrencilerin kart talepleri için ders kayıtlanması sona erdikten sonra bys.marmara.edu.tr adresinden profil fotoğrafı (vesikalık), iletişim bilgileri (telefon, adres, eposta) tamamlanmalı ve Birim Öğrenci işlerine onaylatılmalıdır. İşlemler tamamlandıktan sonra bilgileri güncel ve eksiksiz olan tüm öğrencilerin kart talepleri otomatik olarak gerçekleştirilir.

 

Yabancı uyruklu öğrencilerin kampüs kart işlemleri

İkamet tezkerelerini henüz al(a)mamış yabancı uyrukluların kart talebi yapabilmeleri için Vergi Dairesi şubelerinden vergi kimlik numarası edinmeleri ve bu vergi kimlik numarası ile Birim Öğrenci İşlerine Vergi numarası ve Yöksis numarasını sisteme işletmesi gereklidir. İkamet tezkeresi alındıktan sonra güncel kimlik numarasının ilgili PTT şubelerinden güncellenmesi gereklidir.

İkamet tezkeresi bulunan yabancı uyrukluların https://tckimlik.nvi.gov.tr/ adresinden 99.. ile başlayan yabancı kimlik numaralarını öğrenerek yabancı kimlik numaraları kart basımı gerçekleştirilmektedir.

İkamet tezkerelerini henüz alamamış Yabancı uyruklu öğrenciler kartlarını ilgili PTT şubesinden pasaportlarını ibraz ederek teslim alırlar. Kampüs Kart Dağıtım Merkezleri için  tıklayınız.

HIZLI ERİŞİM